5 tipov ako jednoducho podporíte plodnosť (svoju aj jeho)

Plodnosť je v poslednej dobe často skloňovaným pojmom. Ešte pred pár rokmi bolo „trendom” dokončiť strednú školu a vydať sa na cestu, ktorej prioritou je rodina. Doba napreduje a svet sa mení.

Dnes, vo svete plnom možností a príležitostí, už nie je na prvom mieste zakladanie rodiny. Dnes sú prvorodičkami ženy vo veku 30 - 35 rokov a páni sú na tom podobne. Dnes chceme najprv úspešnú kariéru, stabilnú prácu, dostatok peňazí a až potom deti. Žijeme v neustálom napredovaní a strese. Pribúda počet všakovakých civilizačných ochorení. Zvyšuje sa počet neplodných ľudí.



Preto vám prinášame 5 tipov, ktoré naštartujú a pozitívne ovplyvnia vašu plodnosť. Zamerali sme sa na jednoduché, dostupné nápady. Pre mnohých z vás to budú úplne prirodzené a bežné súčasti života.

1. Na strave záleží. A nielen na jedálničku mamičiek.

Ako strava ovplyvňuje plodnosť? Muži s nezdravým životným štýlom disponujú menej kvalitnými spermiami, ktoré sú pomalšie, lenivšie a je ich menej. Budúci rodičia by sa mali zamerať na pestrú, rozmanitú, vyváženú stravu. Čo je dobré obmedziť? Fast foody, alkohol a „nezdravé“ tuky. A naopak by mali dbať na potraviny s obsahom inozitolu, zinku, kyseliny listovej atď.

Náš tip: Maca

Maca peruánska je koreňová zelenina so širokospektrálnymi účinkami. Okrem iného podporuje plodnosť u oboch pohlaví. Dokáže zvýšiť počet spermií a má pozitívny vplyv na ženský ovulačný cyklus, keďže vyrovnáva hladinu hormónov. Už v minulosti bola Maca považovaná aj za silné afrodiziakum. Je napr. aj súčasťou zloženia obľúbeného doplnku stravy eJoy, ktorý je určený na zvýšenie mužského libida. 

2. Dostatok pohybu

Jasné ako facka. Ak stoja oproti sebe dvaja muži - jeden, ktorý pravidelne športuje, má dostatok pohybu, zdravú vyváženú stravu a druhý s pivom v ruke, s obalmi od pizze na stole a jedinou aktivitou pozeraním TV, uhádnete, ktorý z nich bude mať kvalitnejšie spermie?

Pohyb aspoň párkrát v týždni by mal byť bežnou súčasťou života každého z nás. Nemusíte dennodenne vo fitku drieť a potiť krv. Stačia prechádzky na čerstvom vzduchu, občas si zabehnúť alebo prevetrať starý bicykel.



3. Zabiják menom stres

So stresujúcimi situáciami sa stretávame každý deň. Stále viac a viac ľudí nedokáže vypnúť a odpočinúť si. Stres je častou príčinou neplodnosti, viete však prečo? Dokáže manipulovať s hormónmi v tele. Je príčinou zvýšenej hladiny kortizolu a adrenalínu, a tak znižuje prietok krvi do maternice.

A ako stres zo svojho života odstrániť?

    • Popremýšľajte nad podnetom, ktorý ho spôsobuje.
    • Myslite pozitívnejšie a vyhýbajte sa negatívnym situáciám.
    • Relaxujte, odpočívajte a meditujte.

4. Príliš málo sexu a príliš veľa sexu

Mať pohlavný styk iba počas ovulácie nie je práve najlepším riešením. Svoje plodné dni môžete ľahko premeškať, rovnako ako pri ich výpočte môže dôjsť k chybe. Doprajte si sex častejšie. A keď vám kalendárik vraví, že ovulácia je už skoro za dverami, venujte si s partnerom viac pozornosti.

Skúste sa vyhnúť extrémom a nemať pohlavný styk každý deň 3krát. Nežeňte sa za jediným cieľom - splodiť bábätko. Je dôležité, aby ste sex s partnerom nezačali vnímať ako povinnosť. Užívajte si spoločné intímne chvíle a nikam sa neponáhľajte. Nechajte veciam voľný priebeh. Určite si poviete, že ide o klišé, ale to, že menej je niekedy viac, jednoducho v živote platí.



5. Vitamínová podpora

Ak už spĺňate všetky vyššie spomenuté body, ste na dobrej ceste. Nič však nepokazíte tým, ak si pomôžete vitamínmi, ktoré podporujú plodnosť. Obsahujú látky – kyselinu listovú, inozitol, zinok, vitamín B6 a B12, vitamín E, atď., ktoré sú súčasťou mnohých potravín.
Vo forme doplnkov stravy bývajú často účinnejšie vďaka vyššej koncentrácií. Výživové doplnky, ktoré máme na mysli, neobsahujú žiadne hormóny! Osvedčeným produktom je napr. Femibion, ktorý je určený ako doplnok stravy pre ženy, ktoré chcú zvýšiť pravdepodobnosť otehotnenia.

Buďte pozitívni, radujte sa, ako keby ste už bábätko čakali, relaxujte, žite zdravšie a čoskoro sa vám určite podarí otehotnieť.

Neváhajte sa s nami podeliť, ak máte osvedčené tipy, ktoré pomohli vám alebo niekomu z vášho okolia.

Mohlo by Vás zaujímať:
Príprava na pôrod a uľahčenie pôrodu pomocou prírodných prostriedkov
Hypnopôrod – ľahší a menej bolestivý prirodzený pôrod
Šport, cvičenie a relaxácia počas tehotenstva
Tehotenstvo a alternatívne terapie
Vhodné a nevhodné koreniny a bylinky v tehotenstve a pri dojčení
Výbava pre mamičku a novorodenca do pôrodnice a na doma
Výživa v tehotenstve


Zdieľajte článok na sociálnych sieťach


 

Najčítanejšie články

 Plesňové a kvasinkové infekcie
 Ľanovo-proteínová liečebná diéta
 Delená strava
 Stravovanie podľa krvných skupín
 Detoxikačné kúry proti parazitom v tele
 Detoxikácia čreva
 Psychosomatika - výpoveď duše telom
 Chia semienka
 Aké oleje používať

Zoznamy

 Zoznam potravinových prísad "éčok"
 Zoznam nebezpečných "éčok"
 Zoznam alternatívnych terapií

Kurzy, semináre, akcie
Ďalšie kurzy, semináre, akcie
ONLINE SEMINÁRE - čínska medicína, feng-shui, osobnostný rozvoj, ...
Výchova detí metódou NEVÝCHOVY
Pôrod bez obáv - online video kurz
Upozornenie: Uvedené informácie majú informatívny charakter, sú pravidelne aktualizované a nie sú právne záväzné. Za správnosť informácií neručíme. Akékoľvek používanie nami poskytovaných informácií je na vlastnú zodpovednosť. Pred začatím terapie, detoxikácie alebo pôstu sa vždy poraďte so svojim lekárom alebo online na zdravie.sk.


TOPlist