Ako si udržať telo v skvelej forme počas celého roka?

Dostať sa do formy nemusí byť také náročné, ako sa na prvý pohľad zdá. Dodržiavajte len správne návyky a všetko pôjde omnoho ľahšie.

Netreba robiť všetko rýchlo a spontánne, predídeme tak rôznym úrazom či jojo efektu. Reč nie je len o fyzických tréningoch, ale aj o starostlivosti o naše mentálne zdravie a o dodržiavaní určitých stravovacích noriem.

Na cvičení a chudnutí hľadajte len to pozitívne. Berte ich ako relax, zábavu a zlepšenie vitality. Verte, že tak vám pôjde všetko omnoho rýchlejšie a lepšie. Je dôležité robiť veci, ktoré nás bavia a napĺňajú.

Veľké upratovanie v stravovacích návykoch

O tomto sa hovorí do nekonečna, no najdôležitejšie pri chudnutí je práve dodržiavanie tých správnych stravovacích návykoch. Preto netreba vôbec podceňovať vyváženosť stravy a jej dodržiavanie.

Pri chudnutí je podstatné nenechávať telo vyhladované, pretože na taký útok bude reagovať adekvátnou obranou. Začne šetriť energiu a ukladať tuky. Takáto stravovacia cesta nikam nevedie. Preto je lepšie obmedziť jedlá s vysokým obsahom cukrov a pridanej soli.

Práve strava má veľký vplyv na chudnutie. Vyvážená a pestrá strava vedie k veľkým úspechom pri udržiavaní hmotnosti. Je dobré, keď si jedenie aj časovo naplánujete - každý deň v rovnakom čase. Skúste si vytvoriť vlastnú štruktúru stravy alebo zhotoviť svoj vlastný jedálniček. Neviete sa zorientovať? V dnešnej dobe je internet plný rád od odborníkov, ktorí vám v tomto všetkom radi pomôžu. Pozor však na neoverené a nebezpečné diéty.

Maškrtiť sa dá aj zdravšie

Pri chudnutí je veľmi dôležité obmedziť príjem prázdnych kalórií v podobe chipsov či sladkostí. Vyhýbajte sa takýmto maškrtám, radšej si pri chuti na niečo sladké je dajte nejaké ovocie alebo zeleninu. Doprajte si radšej viac ovocia, zeleniny, celozrnného pečiva.

Smäd uhaste čistou vodou. Všetky tie sladené nápoje, ktoré denne vidíme v regáloch obchodov, sú len škodlivé a obsahujú vysoký podiel cukrov. A pri chudnutí vám rozhodne nepomôžu. Dôležité je stravovať sa pestro a zdravo. Navyše už po prvých 2-3 týždňoch dodržiavania stravovacieho plánu si zvykneme na dobré stravovacie návyky.

Hlad je len prezlečený smäd

Medzi dôležité faktory patrí aj príjem tekutín. Niekedy sa nám stane, že počas náročnej práce zabudneme dodržiavať pitný režim. Ten je však pre naše zdravie veľmi dôležitý. Na jeho nedodržiavanie môžeme doplatiť rôznymi zdravotnými problémami, napríklad cukrovkou.

V niektorých prípadoch, keď nedodržiavame dôsledne pitný režim, pociťujeme falošný hlad a radšej sa najeme. Pri pocite hladu preto radšej najskôr vypite pohár čistej vody. A ak budete stále hladný, najedzte sa. Nikdy hlad nepotláčajte, môže to viesť k zbytočným žalúdočným problémom.

Poriadne sa rozhýbte

S chudnutím to majú najťažšie lenivci, ktorí zo všetkého najviac milujú spánok. Ak však chceme pre seba niečo robiť, schudnúť, musíme zabudnúť na dlhé vyspávanie a rozhýbať sa.

Ideálnou voľbou pre začiatočníkov sú dlhšie prechádzky, túry v lese. Je to prirodzené a človek si ani neuvedomuje, že cvičí. Ak chcete pri chôdzi zhodiť nejaké tie kilá, zrýchlite. Vo výzve na chudnutie by nemalo chýbať ani bicyklovanie, v zime aj plávanie v krytých bazénoch. Vymeňte auto za bicykel alebo korčule, v zime za prechádzky. To isté platí aj o chôdzi. Nepoužívajte výťah a v meste si na kratšie vzdialenosti určite vystačíte aj s vlastnými nohami. Dôležitá je pravidelnosť a nezlomnosť.

Nie je vám príjemné navštevovať fitness centrá? Nemusíte si z toho robiť ťažkú hlavu. Na internete nájdete množstvo kanálov, s ktorými si môžete poriadne zacvičiť a nastaviť si režim, aký nám vyhovuje. Na pohybovú aktivitu si vymedzte presný čas. A hoci nie ste ranné vtáča, akékoľvek ranné cvičenie bude výborným štartom do nového dňa.

Rovnako podstatná ako pohyb je aj detoxikácia tela. Jeden z možností detoxu je aj alternatívny spôsob vo forme biorezonančnej terapie. Ďalšie možné spôsoby ako telo detoxikovať je pitie ovocných a zeleninových štiav. Rôzne prípravky na detoxikáciu nájdete aj v lekárňach či v obchodoch so zdravou výživou a s prírodnými doplnkami.

Nezabúdajte na kvalitný spánok

Veľa prieskumov ukazuje, že ak je človek unavený,cíti väčší hlad. Tak skonzumuje omnoho viac potravín. Čítali ste si niekedy o tom, že človek je jediný cicavec, ktorý naschvál a vedome ovláda svoj spánok? Vyhýbanie sa kvalitnému a dlhému spánku nie je ani zdravé, ani bezpečné.

Záver

Tak vidíte. Vôbec to nie je také náročné. Len sa treba odhodlať, nájsť si správnu motiváciu a všetko pôjde ľahko. Aj chudnutie, aj stravovanie. Dôležité je k tomu všetkému pristupovať zodpovedne, nie ľahkovážne. A už po krátkej dobe uvidíte zmeny sami na sebe a budete sa cítiť omnoho lepšie po fyzickej aj psychickej stránke.


Zdieľajte článok na sociálnych sieťach


 

Najčítanejšie články

 Plesňové a kvasinkové infekcie
 Ľanovo-proteínová liečebná diéta
 Delená strava
 Stravovanie podľa krvných skupín
 Detoxikačné kúry proti parazitom v tele
 Detoxikácia čreva
 Psychosomatika - výpoveď duše telom
 Chia semienka
 Aké oleje používať

Zoznamy

 Zoznam potravinových prísad "éčok"
 Zoznam nebezpečných "éčok"
 Zoznam alternatívnych terapií

Kurzy, semináre, akcie
Ďalšie kurzy, semináre, akcie
ONLINE SEMINÁRE - čínska medicína, feng-shui, osobnostný rozvoj, ...
Výchova detí metódou NEVÝCHOVY
Pôrod bez obáv - online video kurz
Upozornenie: Uvedené informácie majú informatívny charakter, sú pravidelne aktualizované a nie sú právne záväzné. Za správnosť informácií neručíme. Akékoľvek používanie nami poskytovaných informácií je na vlastnú zodpovednosť. Pred začatím terapie, detoxikácie alebo pôstu sa vždy poraďte so svojim lekárom alebo online na zdravie.sk.


TOPlist